Storstädningen är inte bindande för fortsatt städning, utan bara för det bokade tillfället. Uppdragets tid är baserad endast på bostadens yta, utan hembesök. Ifall det visar sig på plats att bostaden kräver mer tid vill vi veta vilket utrymme vi utesluter, alternativt ifall vi ska höra av oss för att eventuellt få ert godkännande för mer tid.
Åtagande – Rent Hemma
Rent Hemma förbinder sig att utföra överenskomna tjänster på ett professionellt och för branschen korrekt sätt. Städningen som utförs är enligt följande lista (se här).
VIKTIGT- Ifall fönsterputs önskas måste det bokas separat och det är något som alltså INTE ingår i en storstädning då det är en separat tjänst.
Åtagande – Kund
Du som kund skall tillhandahålla fullt fungerande utrustning och material i enlighet med Att ha hemma som tillhandahålls av Rent Hemma för utförande av städtjänsten. För att underlätta städningen i just ert hem behöver Rent Hemma svar på några korta frågor som kommer att mejlas ut.
Avbokning – ombokning
Har en avbokning eller ombokning gjorts senare än 3 arbetsdagar innan själva städtillfället anses tiden förbrukad och kommer att debiteras. I de fall en bokning gjorts med kort varsel, senare än 3 dagar innan själva städtillfället, finns alltså ingen möjlighet till avbokning utan debitering.
Reklamation
Vid klagomål följer vi förstås konsumentverkets rekommendationer för god kundvård, där vi alltid följer upp en kunds synpunkter och utför någon form av åtgärd enligt överenskommelse med kunden.
Reklamation vid ordinarie pris, eller vid skada oavsett pris, ska denna komma företaget tillhanda senast inom 48 timmar efter att arbetet är utfört. I annat fall tar Rent Hemma inte på sig uppgiften att behandla någon reklamation eller kompensation. Alla överenskommelser utöver dessa villkor ska ske skriftligen eller via mejl.